اخبار داغ از گوشه وکنار جهان

اخبار ایران و جهان.مسائل سیاسی و...

اخبار داغ از گوشه وکنار جهان

اخبار ایران و جهان.مسائل سیاسی و...

پدیده‌ای به نام مزاحمت ایرانسلی

 
حتما بارها این مطلب را شنیده‌اید که معمولا فناوری‌های جدید بدون فرهنگ سازی وارد ایران می‌شوند. حال باید این مطلب را هم اضافه کرد که توسعه این فناوری‌ها نیز از فرهنگ‌سازی محروم است.

متأسفانه، پدیده‌ای که به تازگی بسیار سریع رواج یافته، مزاحمت‌های تلفنی از طریق سیم کارت‌های ایرانسل است که به دلیل ارزان بودن، بیشتر افراد مردم‌آزار یا کسانی که به هر علتی قصد تماس ناشناس با فردی را دارند، از این سیم‌کارت‌ها استفاده می‌کنند؛ با این تفکر که پس از انجام کار خود، بدون هیچ دردسری سیم‌کارت را معدوم می‌کنند.

البته هیچ کس با پیشرفت فناوری و ارزان و در دسترس بودن هر چه بیشتر آن مخالف نیست، ولی از راه‌های منطقی آن. برای مثال، در بیشتر کشورهای دنیا، امروزه خدمات ارتباطی با قیمت مناسب که چنین سیم کارتهایی را شامل می‌شود، وجود دارد، ولی هنگام خرید، دفاتر مخابراتی با قیمت‌ مناسب و مقرون به صرفه‌ای اقدام به انتقال سند این سیم‌کارت‌ها می‌‌کنند و اگر کسی بخواهد سیم‌کارت تهیه کند، باید مدرک شناسایی معتبر یا گذرنامه ارایه کند که نامشان در سیستم رایانه مرکز فروش سیم‌کارت ثبت می‌شود و این‌گونه امکان سوءاستفاده حتی از این نوع سیم‌کارتها نیز وجود ندارد که برای نمونه، می‌توان کشور مالزی را نام برد.

اما در کشور ما بدون بسترسازی و کنترل کیفیت و آینده‌نگری، تنها به مسائل مالی قضیه پرداخته می‌شود. همان گونه که همه می‌دانید در هر کوچه و خیابان و کیوسک روزنامه فروشی و احتمالا تا چندی دیگر در هر تخم مرغ شانسی که باز می‌کنید یک سیم‌کارت از این نوع و صد البته بدون هیچ ضمانت کیفیت و بدون هیچ شناسه‌ای خواهید یافت و باید هم این‌گونه باشد، زیرا محصولی با این کیفیت باید هم بی‌هویت باشد و زیبنده دست مزاحمان تلفنی و کلاهبرداران خواهد ماند.

فقط ای کاش نام ایران را از نام آن جدا می‌کردند!


منبع خبر : تابناک - http://tabnak.ir/pages/?cid=17096

نظرات 1 + ارسال نظر
حرفه ای ترین جامعه مجازی ایرانی ها چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 05:50 ب.ظ http://www.oko.ir

موفق باشید و به توانایی های خود کم بها ندهید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد