مایکل فلپس پرده از راز موفقیت هایش برداشت

 
مایکل فلپس پسر طلایی بازی‌های المپیک ‪ ۲۰۰۸‬پکن به خاطر کسب هشت مدال طلا در این بازی‌ها به یک ستاره ورزشی در جهان تبدیل شد اما کمتر کسی می‌داند که هدف واقعی او از یاد گرفتن شنا، قهرمانی نبوده است.

نشریه ‪ The Sun‬به نقل از وی نوشت، مادرش او را مجبور کرد شنا یاد بگیرد تا غرق نشود.

فلپس که قهرمان محبوبش مایکل جردن اسطوره آمریکایی بسکتبال است، با اشاره به اینکه همه چیز از دعواهای دوران کودکی شروع شد، گفت: بچه‌ها عادت داشتند مرا اذیت کنند اما همین امر مرا به انسان بهتری تبدیل کرد.

فوق ستاره شنای آمریکا افزود: روزهایی بود که در اتوبوس مدرسه بچه‌ها کلاه بیس بال مرا از پنجره بیرون می‌انداختند. جالب است چون همان کسانی که این کارها را می‌کردند حال سعی می‌کنند که با من دوست شوند اما پاسخ من به آنها نه است.

به گفته فلپس، شک و تردید معلم هایش به او، دلیل دیگری شد که او برای ثابت کردن دل و جراتش، بیشتر و بیشتر تلاش کند.

وی اظهار داشت: یکی از معلم هایم در مدرسه متوسطه که نامش را به خاطر ندارم گفت که من هرگز موفق نخواهم شد. با شنیدن این حرف تصمیم گرفتم بیشتر تلاش کنم تا به او ثابت کنم اشتباه می‌کند. رسیدن به چیزی که قبلا هیچکس موفق به انجام آن نشده بود، آرزویی بود که به حقیقت پیوست.

فلپس ادامه داد: شنا به من کمک کرد به اختلال کم توجهی که به خاطر بیش فعالی داشتم چیره شوم. نمی‌توانستم آرام یکجا بنشینم و تمرکز نداشتم. شنا در آب و در یک خط به من کمک کرد بیشتر تمرکز کنم و بدون توجه به این بیماری رشد کنم.